網頁

2009年3月16日 星期一

周潤發黑白鄉情

周 潤 發 近 幾 年 醉 心 攝 影 , 只 要 不 用 開 工 , 他 就 會 約 同 愛 好 影 相 的 影 友 四 處 去 拍 照 , 幾 年 來 他 拍 攝 的 作 品 超 過 1,000 張 , 為 了 與 大 家 分 享 他 的 心 血 結 晶 , 發 哥 於 本 月 9 日 至 19 日 與 黃 貴 權 醫 生 合 辦 一 個 以 香 港 印 象 為 主 題 的 攝 影 展 , 以 黑 白 照 片 呈 現 香 港 的 舊 時 代 與 現 代 的 歷 史 和 民 生 。   撰 文 : 陳 月 媚
在 周 潤 發 的 上 半 生 , 演 戲 是 他 最 大 興 趣 , 但 踏 入 50 歲 後 , 他 對 攝 影 越 來 越 熱 愛 , 其 發 燒 程 度 可 以 令 太 太 陳 薈 蓮 呷 醋 , 埋 怨 他 對 住 照 片 的 時 間 還 多 過 人 , 他 為 了 拍 一 張 照 片 , 可 以 清 晨 5 時 許 就 爬 落 床 , 然 後 獨 自 駕 車 去 某 個 攝 影 場 地 擺 好 位 等 拍 攝 一 張 滿 意 作 品 , 不 過 有 時 天 氣 欠 佳 或 光 不 夠 好 , 他 就 放 棄 , 寧 願 下 次 再 來 。
垂 釣 練 習 耐 性
發 哥 這 個 人 的 耐 性 看 來 不 錯 , 以 前 他 很 喜 歡 泛 舟 出 海 釣 魚 , 一 個 人 對 住 海 幾 個 小 時 也 不 會 感 到 悶 或 無 聊 , 而 且 有 時 未 必 有 收 穫 , 影 相 也 是 一 樣 , 捕 捉 鏡 頭 是 需 要 耐 性 , 發 哥 日 前 接 受 電 話 訪 問 說 : 「 影 相 係 好 花 時 間 同 金 錢 , 因 為 影 相 器 材 同 紙 唔 平 , 以 前 要 搏 命 搵 錢 養 家 , 邊 度 有 時 間 同 閒 情 去 玩 攝 影 , 係 呢 幾 年 得 閒 啲 , 先 至 有 多 啲 時 間 影 吓 相 , 我 比 較 喜 歡 選 擇 大 清 早 同 黃 昏 時 間 去 影 相 , 因 為 啲 陽 光 比 較 柔 和 , 而 且 人 又 冇 咁 多 。 」

享 受 影 友 交 流

雖 然 發 哥 認 識 一 班 影 友 , 但 每 次 出 外 影 相 , 他 反 而 喜 歡 一 個 人 去 , 他 解 釋 說 : 「 影 相 係 要 集 中 精 神 , 有 人 喺 隔 籬 反 而 會 令 我 分 神 , 所 以 我 鍾 意 一 個 人 去 影 相 , 不 過 影 完 相 自 己 返 屋 企 黑 房 冲 完 曬 相 , 我 就 鍾 意 約 啲 影 友 出 嚟 分 享 吓 , 大 家 各 自 帶 自 己 作 品 出 嚟 研 討 吓 都 幾 開 心 呀 ! 影 友 會 嘅 世 界 , 佢 哋 比 較 單 純 , 大 家 以 相 會 友 , 大 部 份 話 題 都 係 環 繞 影 相 , 反 而 冇 娛 樂 圈 咁 複 雜 同 八 卦 , 同 佢 哋 相 處 我 會 好 放 鬆 , 一 啲 壓 力 都 冇 。 」
今 次 發 哥 與 黃 醫 生 一 起 合 辦 攝 影 展 , 以 現 今 香 港 景 點 與 懷 舊 景 點 作 主 題 , 將 香 港 、 九 龍 和 新 界 的 新 舊 面 貌 展 現 出 來 , 發 哥 表 示 : 「 香 港 區 我 選 咗 中 環 嚟 影 , 九 龍 就 係 九 龍 城 同 石 硤 尾 , 新 界 就 係 流 浮 山 , 喺 呢 幾 個 地 方 , 我 搵 到 好 多 唔 錯 嘅 景 點 。 」
「 石 硤 尾 都 可 以 話 係 九 龍 區 仲 保 留 住 好 多 舊 建 築 嘅 舊 區 , 每 次 我 去 到 呢 區 就 覺 得 隨 處 都 可 以 搵 到 景 影 相 , 而 呢 張 相 係 我 作 品 展 入 面 其 中 一 張 我 幾 喜 歡 嘅 照 片 , 因 為 張 相 雖 然 係 最 近 拍 , 但 完 全 可 以 有 濃 厚 懷 舊 味 道 , 我 以 聖 方 濟 學 校 同 幾 幢 舊 樓 做 背 景 , 諗 唔 到 出 嚟 效 果 咁 有 mood , 我 唔 少 朋 友 都 話 呢 張 相 好 代 表 到 舊 區 嗰 一 面 , 唔 知 讀 者 又 點 睇 呢 ? 」

「 呢 位 專 賣 古 董 錶 嘅 鐘 錶 匠 喺 九 龍 城 開 業 幾 十 年 , 住 喺 嗰 區 嘅 人 冇 邊 個 唔 識 佢 , 我 都 成 日 幫 襯 佢 修 理 鐘 錶 , 有 次 我 10 點 落 到 佢 舖 頭 , 見 到 陽 光 透 射 入 嚟 照 住 整 緊 錶 嘅 阿 伯 , 成 個 畫 面 好 有 感 覺 , 所 以 我 就 即 刻 攞 個 相 機 出 嚟 影 低 佢 , 阿 伯 好 叻 呀 ! 佢 幾 十 年 辛 苦 搵 番 嚟 嘅 錢 就 用 嚟 供 個 仔 去 瑞 士 讀 鐘 錶 ,  家 個 仔 已 經 成 為 一 位 出 色 嘅 鐘 錶 巨 匠 啦 ! 」

「 蓮 香 酒 家 係 屬 於 老 香 港 式 嘅 中 式 酒 家 , 嗰 十 幾 級 樓 梯 幾 有 懷 舊 氣 勢 , 呢 間 酒 樓 正 正 代 表 中 區 嘅 懷 舊 味 道 ! 而 每 次 我 天 濛 光 嚟 到 呢 間 酒 樓 影 相 時 , 見 到 報 紙 婆 好 忙 碌 咁 分 報 紙 , 然 後 將 報 紙 一 叠 叠 放 好 後 , 佢 就 坐 低 等 人 嚟 買 , 見 佢 個 樣 都 未 瞓 醒 幾 有 趣 , 咁 我 咪 幫 佢 影 咗 兩 張 相 囉 ! 影 報 紙 婆 時 , 我 仲 攞 埋 酒 樓 條 樓 梯 做 背 景 , 增 添 相 中 嘅 懷 舊 情 懷 。 」
「 呢 張 相 我 喺 朝 早 6 點 幾 走 上 環 球 廣 場 天 橋 上 面 影 嘅 , 張 相 環 境 仲 影 埋 康 樂 大 廈 同 交 易 廣 場 , 我 將 呢 度 嘅 開 市 前 面 貌 拍 咗 落 嚟 , 覺 得 幾 有 mood , 平 時 呢 度 人 來 人 往 , 點 會 有 呢 種 感 覺 , 而 呢 啲 建 築 物 同 線 條 又 可 以 表 現 到 中 環 係 現 代 化 城 市 嘅 一 面 , 同 蓮 香 酒 家 嘅 懷 舊 感 好 唔 同 。 」

「 為 咗 影 呢 張 相 , 我 一 共 去 過 大 埔 海 濱 公 園 10 次 啦 ! 次 次 去 到 唔 係 天 色 太 暗 , 又 或 者 隻 艇 唔 就 , 我 每 次 清 晨 6 點 揸 車 嚟 到 等 , 有 9 次 都 係 等 到 成 8 、 9 點 都 係 影 唔 成 走 人 , 最 後 一 次 啲 光 、 水 流 同 天 色 都 啱 晒 啦 ! 所 以 我 就 影 咗 兩 張 就 走 人 , 張 相 光 與 影 嘅 配 合 , 但 相 曬 出 嚟 後 , 美 中 不 足 之 處 係 隻 艇 偏 側 咗 喺 右 邊 , 如 果 喺 左 邊 就 最 完 美 啦 ! 」
「 流 浮 山 係 賣 魚 嘅 集 散 地 , 同 時 都 係 影 友 嘅 攝 影 熱 點 , 因 為 每 日 清 晨 , 呢 度 會 有 好 多 漁 船 埋 岸 , 係 一 個 唔 錯 嘅 影 相 景 點 , 幾 個 月 前 我 去 搵 景 影 , 結 果 有 朝 早 7 點 去 到 , 咁 啱 落 完 雨 , 我 見 一 個 阿 嬸 拉 住 一 架 車 仔 , 準 備 將 車 仔 上 嘅 一 桶 桶 魚 送 去 魚 市 場 , 而 路 旁 又 有 一 排 車 仔 陣 , 喺 水 倒 影 下 , 張 相 出 嚟 效 果 就 好 似 阿 嬸 喺 海 中 漫 步 咁 , 幾 得 意 。 」
 
‧※‧
 
上星期六(3月14日)看了此展覽,個人較喜歡黃貴權醫生的作品,尤其是幾幅兒童在遊樂場玩樂時的照片,可惜這篇報導卻沒有提及。至於發哥的照 片,我喜歡的是鐘錶匠及大埔海濱公園的海景,看完這篇報導,大家可知道要拍出一幅好的照片,絕非「求其」按下快門就算,其實這又和做人的道理一樣,要花心 血及時間才可有收獲呢!

沒有留言:

張貼留言